Monday, July 23, 2012

Ramadhan Kareem

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan..

Selamat berpuasa semua..
Harini InsyaAllah hari ketiga kita umat Islam menunaikan rukun islam yang ketiga..
So far macamana?ada ok?
Aku setakat ni Alhamdulillah...Takdelah lagi serangan gastrik, baik perut ni...tahu tahu je aku nak puasa penuh tahun ni... (penuh ke?kui kui kui)
Tempat korang dah start moreh?aku malam ni insyaAllah berbuka di masjid...jimat kos tu..hehehe
Tapi petang ni nak menjenguk ke bazar Ramadhan dulu, beli beli kuih sikit boleh bawak pi masjid..

Ramadhan tahun ni agak sunyi sikit sebenarnya, takde pun orang bagi sms ucap selamat berpuasa kat aku...huhu..
Teringat pulak di zaman zaman kegememilangan dulu..
Bila dah umum tarikh puasa kat tv je, menderu sms ucapan selamat berpuasa masuk, kadang tu sampai hang tepon aku..hahaha..melampau, nampak nooo nipunye...

Macam macam rupa bentuk plak tu, dulukan guna tepon ala 3310 je...rugi pulak rasanya kan tak menyimpan segala ucapan tu..Eh untuk bersahur pun ada jugak..haaa..

Tahun ni diorang kata tahun terakhir aku berpuasa dan berhari raya sebagai orang bujang..eheee...
InsyaAllah...permudahkanlah urusan kami ya Allah...
Sebulan je lagi neh...huhu...auummm.....
Doakan kami ok!

Di kesempatan ini, aku ucapkan Selamat Menunaikan Ibadah Puasa di Ramadhan yang sangat indah ni, Ramadhan datang sekali je setiap tahun, marilah kita kutip banyak banyak pahala di bulan ni..
Moga di berikan hidayah pada kita agar menjadi insan yang lebih baik, insyaAllah azam aku ramadhan kali ni aku nak khatam Quran lagi..moga dipermudahkan ya Allah...Ameen...

Selamat Berpuasa!!


No comments:

Post a Comment

Sila conteng-conteng kat sini =)