Wednesday, December 21, 2011

2012 is coming yaw!

Lagi seminggu lebih je dah nak masuk tahun baru...
Macam-macam cerita kuar pasal tahun 2012 ni kan..
Apa pun, kita sebagai umat Islam kena percaya..
Hanya Allah s.w.a je yang tahun apa yang akan terjadi..

Okeh2...apa pun hidup tetap perlu diteruskan...kan3...
Alhamdulillah tahun ni bertambah rezeki tuhan bagi...
Syukur sangat-sangat..

Tapi ada juga benda-benda penting yang tak tercapai..
Agak kecewa juga tak boleh nak tunaikan...
Takpelah, tolak ke tahun depan jelah ye..hihihi

Korang dah set azam untuk tahun depan?
Aku ngah fikir-fikir apa yang aku nak capai tahun 2012 ni..

Yang pertama..kahwin!
Jodoh memang lah di tangan tuhan..tapi kalo kita tak usaha mana 
nak jadi ye tak..lagipun tak salah kalau kita berusaha dan berharap
untuk sesuatu yang di redhai Allah kan..
kalo ikut perancangan zaman dolu kala, aku skang 
ni mungkin da ada anak sorang kot...hahahaha
Tapi yelah, takdir tuhan menentukan segalanya...
InsyaAllah...kalau ada orang berkenan, kahwin lah aku...ye....
Tapi macam takde tanda-tanda pun...syok sendiri ada lah...hahaha

Ok jangan asyik ingat nak kahwin je...
Umur makin meningkat...orang kata, makin bertambah umur..
Makin dekat kita dengan kubur...
So pasni kalo ada orang sambut birthday kita kena ucap...
Selamat Menambahkan Ibadah pada Allah..sebab da dekat ngan kubur..hahaha
Kasar lawak aku ye..
So bersama-samalah kita memperbetulkan mana yang tak bape nak lurus sebelum ni..
Allah tak pernah lupakan kita, cuma kita je yang selalu lupakan dia..
Kerdilnya diri ini.... :(

Hurm lagi ape ek?
Ha....aku nak jadi pekerja yang cemerlang!
Hahaha...bukanlah bermaksud sebelum ni tak cemerlang ye...

And last but not least....
Nak membahagiakan insan-insan yang aku sayangi...
Semestinya family dan ehem2...

Ni aje kot buat setakat ni....azam korang??
 


No comments:

Post a Comment

Sila conteng-conteng kat sini =)