Sunday, July 31, 2011

Puasa :)


Salam Ramadhan untuk semua..

Harini 1 Ramadhan..
Puasa penuh ok! ('kekita' terkecuali lah ye...hehe)

Bila tiba bulan Ramadhan, aku teringat pada arwah nenek, atok and opah yang dah lama tinggalkan kami...aku rindu..

Seronok sangat masa kecik-kecik dulu kan..

Dapat puasa sama-sama dengan semua adik beradik...mak abah...
Pergi terawikh dengan mak...
Ya Allah....rindunya....
Sekarang boleh juga....tapi weekend jelah..

Kecik dulu,, mercun mesti takleh tinggal setiap kali bulan puasa...
Moreh kat masjid...
Pergi berbuka ramai-ramai dengan kawan-kawan..
Qiamullai..

Bila dah start duk asrama..
Berbuka ramai-ramai...satu dewan makan baca doa beramai-ramai...
Pengalaman kat UiTM lagi..
Ya Allah....rindunya aku pada semua tu...

Tapi sekarang, dah hidup bujang..
Berpuasa jauh dari mak abah...
Sian mak abah berbuka berdua je kat umah...
Walau kadang-kala makanan untuk berbuka tu sama juga macam makanan kat umah mak...
Tapi tak sama...
Ya Allah...sampai bila nak hidup macam ni...

Sedihnya.. :(


"Ya Allah...padamu aku bermohon....semoga segala Ramadhan kali ini lebih baik daripada sebelumnya....Terimalah ibadah kami..Panjangkanlah umur ibu bapa kami...adik beradik kami...saudara mara kami dan sahabat kami...Berikanlah kesihatan yang baik kepada kami...Murahkanlah dan berkatilah rezeki yang kami perolehi....Ameen"


No comments:

Post a Comment

Sila conteng-conteng kat sini =)