Wednesday, July 13, 2011

Beadings....

Percubaan pertama =D

Ehee....sejak akhir-akhir ni tiba-tiba pulak munculnya minat nak menjahit manik..
Pertama kali kan...
So hasilnya taklah berapa cantik...
Tapi, insyaAllah dengan berkat kerajinan aku untuk terus berlatih...
Maybe pasni boleh mula apply pada mana-mana baju...
Or boleh amik tempahan jahit manik...(wah berangan ko!)

Ok jom tengok proses pembuatannya..

Ok 1st kalo nak menjahit kenalah ada jarum untuk menjahit manik, benang yang bersesuaian, gunting kecik atau snipper dan opkos manik...

Sorrylah...kualiti gambar tak cantik..kamera murah je...aku tak mampu beli aipon....wek!

Mula tu korang lukis dulu bentuk mana korang nak...
Kemudian mulalah menjahit...

Pilihlah manik yang bersesuaian warnanya ikut kehendak korang...
Ni aku jahit pada inner tudung.



Setelah dah ade beberapa bunga ikut yang aku mahu....then aku tambahkan kerawang dan daun...


Kemudian tambah sikit manik yang dijahit tabur ikut suke hati aku...hihi

Taraa....siap dah....
Sila abaikan background itu ye... =p


Ohho..ini model tak berbayar...hehe


Tak cantik eh?
Hehe...percubaan pertama....nanti aku buat lagi gorgeous aku buh kat sini naaa..... ngeee~

No comments:

Post a Comment

Sila conteng-conteng kat sini =)