Monday, March 14, 2011

Zoo Dan Muzium Tepen

Ah..ha!
Arini simptom rajin aku bergerak dengan begitu memberangsangkan...
Telah merebak ke seluruh urat dan sendi..hihi
Ape yang aku merepek nih...sigh!

Harini aku keja..
Pepagi lagi dah rush dari Ipoh ke Slim River..
Sangat mengantuk okeh..
Alhamdulillah aku selamat sampai kat sekolah..siap sempat pegi beli breakfast lagi..hihi

Ha bercerita pasal semalam dihari persandingan sahabat aku..
Pada petangnya kami bergerak ke Zoo Tepen..
Aku memang suka sangat aktiviti macam ni..
Excited macam bebudak kecik dapat makan kepci!
Sape tak penah masuk Zoo Tepen sila pekup muka anda ngan bantal dan jerit kuat-kuat k...
Sangat memalukan...hahaha

Best tau!
Tapi aku agak terkejut juga sebab tiketnya dah naik harga..
Dulu RM5 je..now untuk dewasa dah RM12..
Dulu tu aku tak ingat plak tahun bila kan..hahaha
Tapi kenaikannya sangat mendadak....

Anyway..bila dah masuk, hilang pulak rasa keterkejutan pasal harga tiket tu pas tengok haiwan-haiwan kiut yang seperti melambai-lambai kepada aku.. =P

Dipikir balik, harga tiket yang dibayar tu untuk maintenance haiwan-haiwan kat sini...
Bagi makanan dan ubatan..so tak kisah la kan..
Sebab tu lah haiwan kat sini sume gumuk-gumuk..comel-comel..montel-montel..
Tak caye?

Tengok gambar-gambar ni...

Inilah bukti haiwan kat sini sihat...hihi
Best tengok Orang Utan ni bersandar... =P

Ni bukan sejenis haiwan!
Pada sesiapa yang malas berjalan..
Takut makeup terhakis akibat peluh..hahaha!
Boleh la naik train ni..

Ada haiwan dalam bahaya..ada haiwan dalam bahaya..
Wonderpet!

Kanggarooo..alah tak nampak baby dalam poket die...

Alahai bontot je..
Hah ni red bull yang bersahabat dengan kuda seksi..zeBra.. =P

Ada juga si rabbit..

Terkejut aku tengok gajah ni terlepas dari kandang...huuu....

Badak yang sememangnye badak..besar wooo...
Makan ape tah die ni...

Alahai cenonetnye nampak si pak belang ni...
Jauh sangat...

Ini jelah sebahagian gambar masa aku kat zoo..
Tak larat lah nak upload sume..
Okeh ni pula sebahagian gambar pameran yang terdapat
di Muzium Taiping..

Tekat emas...
Sesiapa pandai buat tekat ni silalah ajar aku..
Aku minat sangat..

Proses Pertukangan Logam..

Seni ukiran pada tanduk red bull..
Dari China kot sebab ukirannya berbentuk naga..

Ini singgahsana Sultan Perak..
Dah tak guna da so buat pameran je..

Barang-barang pameran..

Yang ni amat menarik minat aku..
Sangat unik kalo orang kita zaman sekarang ni berkahwin macam ni..

Ni patung sape tah..lupa lak nama die..

Owh yang depan tu bukan tugu ye..itu cik abe aku..heee..
Yang belakang tu baru lah bahan pameran..
Kapal terbang lama..

Wah banyak gambar aku dah upload..sangat penat ngan internet yang agak semput..
Mekasih kepada yang menjengah..
Jom melancong!

2 comments:

  1. semua benda naik sekarang, nak tunggu bila lagi gaji nak naik lagi

    ReplyDelete
  2. nak wat cemane...
    sila ajukan soalan anda ke twitter najib..hahaha

    ReplyDelete

Sila conteng-conteng kat sini =)