Thursday, March 31, 2011

Sihat itu Nikmat Allah

Alhamdulillah..
Aku dah beransur baik..
Dan dah boleh makan banyak sikit berbanding sesudu nasi yang aku rasa macam nak telan seketul batu...
Sakit pun dah berkurangan..
Tulah orang kata, bila sihat..
Sume di bedalnya...
Tak hengat...
Nak makan itu, nak makan ini...
Konon champion kunyah cili padi...kui3

Ha.......
Bila sakit....
Nak makan pun rasa macam nak telan batu...
Perut pula rasa macam ade orang buat tarian singa juget-juget dalam perut neh!
Punyalah sakit ko tau...
Jenuh la aku gi klinik..
Kena enjet kat bontot..
-___-' malu aku.....
Tak abis kat situ...
Aku gi klinik kerajaan pulak..
Datang awal, dapat nombor 1046 (masa tu baru giliran orang ke 1004)..
Hahaha...aku macam dah redha gilelah kalo aku tetiba pengsan kat situ..
Tak larat tunggu...
Dah le pasang cite katun tak best, len kali buh la cite kartun barbie ke, doremon ke...eheh..

Tak cukup lak ngan ubat doktor..
Aku minum air teh o' pekat yang tak sedap..tuik!
Kembang kuncup idong aku nak telan air ni...
Tapi nak cepat baik punye pasal........redha jelah......

Setelah penuh jerih perih telah ku taburkan..
Alhamdulillah...
Aku rasa aku dah agak sihat untuk makan dengan banyak..
Sebab berat aku dah turun sikit...hihih

So that's y lah aku kata..
Sihat itu adalah nikmat Allah yang tak ternilai..
Kita ni selalu je lupa untuk menjaganya...
Bila dah sakit..
Hah, padan muka aku...
Hihihi....

Tapi dalam sakit-sakit tu..
Aku ingat juga pesanan seorang sahabat pada aku satu masa dulu...
Sakit itu penghapus dosa...
Bersyukurlah kerana kita merasainya sementara masih ada masa...
Moga terhapus lah sedikit demi sedikit dosa-dosa kecil yang kita buat bila kita sakit...
Contoh dosa kecil? aku selalu tipu budak kecik...
Tapi niat aku baik pe........ =P

No comments:

Post a Comment

Sila conteng-conteng kat sini =)