Wednesday, January 5, 2011

Tiada Tajuk

Aku tau berdosa menyalahkan takdir yang telah Allah
tetapkan untuk kita..
Aku juga sedar apa yang Allah tentukan pastinya ada kebaikan
untuk diri aku di suatu hari nanti..
Tapi aku macam dah tak sanggup menanti sampai bila semua
ni bakal berakhir...
Aku rasa macam kena jerut...dan bebila je bakal kiok!
Tapi aku masih mengharap sesuatu yang baik..
Setelah apa yang aku lalui...
Setelah apa yang aku rasa..
Setelah bergelen air mata yang aku kuarkan...
Aku masih lagi punya harapan..
Tak salah aku berharapkan?

Walau pun apa yang aku harapkan tu belum tentu akan menjadi nyata...
Walau tiada apa pun yang masih memberikan harapan pada aku...
Walau hanya aku yang bermain dengan kata-kata..
Walau hanya aku yang berjanji palsu pada diri sendiri...
Cukuplah sekadar aku sendiri sahaja yang tahu..

Tak..aku tak salahkan takdir...
Sejarah hidup aku pernah membuktikan takdir tuhan itu maha hebat..
Dibuang yang lama, diganti dengan yang baru..
Lebih hebat tak terbanding...

Tapi bila semua penantian ini akan berakhir?
Aku dah penat...
Aku dah letih...
Izinkan aku pejamkan mata...
Moga ada sinar menanti dihujung pasti..
Moga semuanya berakhir sebelum mati..




p/s : aku tak emo :p


No comments:

Post a Comment

Sila conteng-conteng kat sini =)